Påsklovskola

Påsklovskolan är stödundervisning för elever som studerar på kommunal gymnasieskola i Uppsala kommun.

Din lärare intygar på din anmälan att du behöver stöd i kursen och riskerar att få ett underkänt betyg.

Elever som är skrivna i Uppsala kommun men som läser vid en gymnasieskola i en annan kommun har inte rätt att söka till Uppsala kommuns lovskola.

Stödundervisning erbjuds i följande ämnen:

engelska 5 och 6, matematik 1 och 2, svenska 1-3, SVA 1-3, SVA för SPRINT, stöd i engelska för IM

Påsklovsskolan är stödundervisning som hjälper dig att repetera och förstärka dina kunskaper i engelska eller matematik. Du kan bara få stödundervisning i ett ämne under ett lov.

Påsklovsskolan hjälper dig att komma ikapp i ämnet.
__________________________________________
OBS! Du ska ta med dig din ordinarie lärobok, papper och penna. Förbered med uppgifter från din ordinarie lärare, som du tar med dig till påsklovsskolan.
__________________________________________

Du får inget betyg vid lovskolans slut.

Kursdatum och upplägg

Undervisningen sker på Fyrisskolan.

Kursdatum 2024: tisdag 2 april - fredag 5 april
Undervisningstid: 9-12.30
Sista anmälningsdag: 15 mars

Närvaro

För att få delta på påsklovskolan måste du närvara vid alla lektionstillfällen. Om du av någon anledning inte kan komma till det första tillfället måste du kontakta lovskolans kansli. Adress se nedan.

Sjukanmälan

När du har börjat på kursen anmäler du sjukfrånvaro direkt till din lärare på påsklovskolan.

Anmäl dig till påsklovskola

Lämna in ifylld blankett till expeditionen på din skola tillsammans med en pant på 100 kronor. Pengarna får du tillbaka efter att du är klar med kursen med högst 20 procent frånvaro.

Anmälningsblankett till Påsklovskola 2024 (DOCX, 392 KB)

Skoladministratör: Anmälan av elever

Anmäl era elever genom att fylla i denna excel-fil:

Påsklovskola 2024.xlsx (XLSX, 11 KB)

Övrig information

Du får inte skollunch på påsklovsskolorna. Lovskolan ordnar inte transport till och från Fyrisskolan.

Lovskolans kontaktuppgifter

Den gemensamma e-posten för gymnasial lovskola: lovskolornagymnasiet@uppsala.se

Hitta till lovskolan, Fyrisskolan

Uppdaterad: